Thuis workout voor vrouwen

Thuis workout voor vrouwen

Geen sportschool? Geen paniek!

Deze thuis workout speciaal voor vrouwen kun je simpel thuis doen, het enige wat je nodig hebt is de bank en een stoel. Het is natuurlijk belangrijk om in beweging te blijven, dus het is zeker aan te raden deze workout 2 tot 3 keer per week te doen. Zorg wel dat je altijd 1 dag rust hebt tussen de trainingen door, dan kun je goed herstellen.

 

Oefening Reptarget Sets
Squats >12 3
Push up knieen >10 3
Single leg hipthrust, rug op de bank >15 3
Stoel dips >10 3
Split squats achterste voet op de bank >10 3
Side planks >10 seconden 2
Dead bugs >10 2

 

De oefeningen kun je op klikken, je komt vervolgens op een youtube filmpje met het voorbeeld. Erachter zie je het reptarget staan, dit is hoeveel herhalingen je elke set probeert te doen. Neem na elke set 20 tot 30 seconden rust en begin dan met je volgende set. Tussen de oefeningen door mag je 1 minuut rust houden.

Je wil tot bijna falen trainen, dat betekent dat de oefening dus zwaar moet zijn. Je wil niet dat de laatste herhaling echt faalt en de techniek ervan niet meer goed is. Blijf dus 1 van falen vandaan maar maak het je zelf wel wat moeilijk!

Als je meer wil weten over voeding en training kun je dit artikel lezen. Dit staat vol met boeken, blogs en podcasts die wij aanraden! Nu we allemaal wat extra tijd hebben thuis is het natuurlijk verstandig om deze tijd nuttig door te brengen en te gebruiken voor een stukje zelfontwikkeling.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *